Dela

Bosch och IVT växlar upp på värmemarknaden med Mecs strategi- och reklambyrå som partner

Bosch Thermoteknik AB, som marknadsför värmepumpar från Bosch och IVT på den svenska marknaden, inleder samarbete med den strategiska reklambyrån Mecs AB. Mecs som har kontor i Halmstad och Malmö blir nu den gemensamma fullservicebyrån för de båda varumärkena. Samarbetsavtalet löper på 3 år.

”Vi sökte en strategisk kommunikationspartner som kan bidra till vår vidare utveckling och framgång i ett ständigt föränderligt medielandskap. Vi fann vår partner i Mecs”, säger Styrbjörn Drugge som är marknadschef på IVT Värmepumpar.

Bosch Thermoteknik och IVT har under våren genomfört en upphandling av strategisk byrå. Uppdraget innefattar strategisk kommunikation från analys, idé och koncept fram till produktion, genomförande och utvärdering. Mecs tar som fullservicebyrå huvudansvaret för respektive varumärkes totala kommunikation mot marknaden för B2C och B2B.

”Det är oerhört inspirerande att i nära samarbete med kunden nå en djup insikt i branschen och utveckla strategisk kommunikation som verkligen når fram och gör skillnad. I samarbetet med Bosch och IVT kommer vi att ha stor nytta av vår mångåriga erfarenhet av den svenska värmemarknaden samt alla de uppdrag som berör hållbarhet och det smarta samhället”, säger Anna Otterström, vd på Mecs.

Mecs som är en affärsmässigt inriktad reklambyrå skapar effektiv kommunikation genom kompetenser inom affärsstrategi, kommunikationsstrategi och kreativa designteam i kombination med en djup kunskap om varje kunds verksamhet.

”Vi är otroligt glada och stolta över uppdraget och ser fram emot att inleda vårt samarbete med Bosch och IVT”, säger Anna Otterström.

”Vi arbetar långsiktigt med våra partners och är övertygade om att vi tillsammans med Mecs kommer att vidareutveckla marknadskommunikationen och därigenom flytta fram våra positioner ytterligare på den svenska marknaden, säger Styrbjörn Drugge.