{

Digital Annonsering

Att annonsera digitalt är idag en självklarhet för många företag och organisationer.

"Digital marknadsföring erbjuder, utöver den stora potentiella publiken, oerhört flexibla annonsmöjligheter som i kombination med rätt målgruppsanpassning blir ett svårslaget verktyg för att effektivt nå ut till nya och befintliga kunder."

Google Search Ads

Google Ads är de annonser som antingen syns högst upp eller längst ned på Google. Till skillnad från det organiska sökresultatet SEO, betalar man för att synas och bestämmer själv när man vill synas och vem som ska se annonserna. Betalar gör man endast när någon klickar sig vidare till hemsidan, vilket gör Google Ads till den perfekta marknadsförings-kanalen för den som snabbt vill nå ut till potentiella kunder. Med Google Ads får man en relevant och stark marknadsföringskanal och når de kunder som står nära köpbeslut.

Facebook, Instagram & LinkedIn

I sociala medier kan man annonsera med såväl text, bild som rörligt mot nischade målgrupper. Fördelen är att annonserna enbart riktar sig mot din exakta målgrupp, både geografiskt, demografiskt och baserat på intressen. Annonseringens målsättning kan vara allt från att synas så mycket som möjligt, driva trafik till en hemsida eller t.ex. inför ett evenemang.

Programmatisk annonser

Programmatic är digital bannerannonsering på andra hemsidor än er egen samt i mobilappar. Istället för att köpa en annonseringsplats väljer man ut de målgrupper man vill nå samt deras intresseområden. Därefter gör man ett strategiskt urval av lämpliga hemsidor som passar den valda segmenteringen. På så vis kan man pressa ner kostnaden per visning samtidigt som man syns brett på olika hemsidor. Programmatic är en kostnadseffektiv kanal för att bygga långsiktighet och stärka varumärket.

Videoannonsering

I dagens digitala mediebrus gäller det att synas och få uppmärksamhet. Rörligt media är det som fångar allra mest uppmärksamhet. Genom videoannonsering kan man nå ut till en bred målgrupp samtidigt som man nyttjar de fördelar som programmatiska annonser ger. Genom att välja vilken eller vilka målgrupper vi vill nå kan vi optimera resultatet av annonserna och få ut mer värde av investeringen. Den främsta plattformen för videoannonsering är Youtube och dess nätverk runt omkring. Det är den i särklass mest använda sociala mediekanalen och kännetecknas av ett brett åldersspann bland besökarna.

 

 

Annonsering och ROI

På Mecs är resultatet det viktigaste målet. Att ni får maximal utväxling på er investering. Då räcker det inte med att bara visa mängden trafik eller hur många personer som har nåtts av ert budskap. Därför har vi utvecklat ett unikt analysverktyg som i realtid visar effekten av vad samtliga annonser, oavsett plattform, bidrar till i verkligt resultat.

Ni som kund har full insyn och kan när som helst se med hjälp av Mecs ROI-verktyg se hur lönsamma era aktiviteter är och hur väl er investering presterar. På så sätt skapas full transparens kring hur annonserna förvaltas.