Digital Annonsering

Att annonsera digitalt är idag en självklarhet för många företag och organisationer.

"Digital annonsering erbjuder, utöver den stora potentiella publiken, oerhört flexibla annonsmöjligheter som i kombination med rätt målgruppsanpassning blir ett svårslaget verktyg för att effektivt nå ut till nya och befintliga kunder."

Annonsering Google Search Ads

Google Ads är de annonser som antingen syns högst upp eller längst ned på Google. Till skillnad från det organiska sökresultatet SEO, betalar man för att synas och bestämmer själv när man vill synas och vem som ska se annonserna. Betalar gör man endast när någon klickar sig vidare till hemsidan, vilket gör Google Ads till den perfekta marknadsföringskanalen för den som snabbt vill nå ut till potentiella kunder. Med Google Ads får man en relevant och stark marknadsföringskanal och når de kunder som står nära köpbeslut.

Annonsering på Facebook, Instagram & LinkedIn

I sociala medier kan man annonsera med såväl text, bild som rörligt mot nischade målgrupper. Fördelen är att annonserna enbart riktar sig mot din exakta målgrupp, både geografiskt, demografiskt och baserat på intressen. Annonseringens målsättning kan vara allt från att synas så mycket som möjligt, driva trafik till en hemsida eller t.ex. marknadsföring inför ett evenemang.

Programmatisk annonsering

Programmatic är digital bannerannonsering på andra hemsidor än er egen samt i mobilappar. Istället för att köpa en annonseringsplats väljer man ut de målgrupper man vill nå samt deras intresseområden. Därefter gör man ett strategiskt urval av lämpliga hemsidor som passar den valda målgruppen. På så vis kan man pressa ner kostnaden per visning samtidigt som man syns brett på olika hemsidor. Programmatic är en kostnadseffektiv kanal för att bygga långsiktighet och stärka varumärket.

YouTube annonsering

I dagens digitala mediebrus där det gäller att sticka ut och synas är det rörligt media som ger er mest uppmärksamhet. Genom videoannonsering, som exempelvis YouTube annonsering, kan man nå ut till en bred målgrupp samtidigt som man nyttjar de fördelar som programmatiska annonser ger. Genom att välja vilken eller vilka målgrupper vi vill nå kan vi optimera resultatet av annonserna och få ut mer värde av investeringen. Den främsta plattformen för videoannonsering är Youtube och dess nätverk runt omkring. Det är den i särklass mest använda sociala mediekanalen och kännetecknas av ett brett åldersspann bland besökarna.

 

 

Annonsering och ROI

På Mecs är det resultatet som räknas. Att du får maximal utdelning på din investering.

Det räcker inte längre att bara visa mängden trafik eller hur många personer som har nåtts av ditt budskap. Det intressanta är i stället att omvandla trafikinformationen och antalet leads till ekonomiska mätetal. Vad tjänar jag egentligen på mina aktiviteter?

Vi såg ett stort behov hos våra kunder att verkligen förstå vad deras aktiviteter levererar. En önskan att på ett enkelt och tydligt sätt kunna följa och ha full kontroll på sina digitala aktiviteter. Att inte i efterhand konstatera att pengarna skulle gjort bättre nytta någon annanstans.

Därför utvecklade vi vårt unika ROI-verktyg. Ett nytänkande verktyg som i realtid omvandlar digitala aktiviteter till ekonomiska mätetal. Tydligt och övergripande samlas resultatet från alla aktiviteter, oavsett kanal, i en övergripande vy samtidigt som verktyget också visar varje aktivitet ner till minsta detalj.

Du som kund har full insyn och kan när som helst med hjälp av vårt ROI-verktyg se hur lönsamma dina aktiviteter är och hur väl din investering presterar. På så sätt skapas full transparens.

Med Mecs ROI-verktyg blir er investering tydligare, effektivare och lönsammare.