case

CASE:

NIBE

Ett långt och integrerat samarbete sedan 2011. Målsättningarna är att kommunikationen ska stödja den starka tillväxt som NIBE befinner sig i nationellt samt internationellt. Under 2014-2015 outsourcade NIBE sin marknadsavdelning till Mecs för att ta fram och säkerställa konceptet Energy for Life.

CASE:

LFF

Hur blir man Sveriges snabbast växande mäklare? Det och mycket mer handlar konceptet "Vinnarskallar" om. Sedan 2001 har Mecs varit en del av LFF och deras ständiga utveckling. Från 5 till 159 bobutiker.

CASE:

VMA

Länsstyrelsen i Halland gav Mecs uppdraget att ta fram en kampanj som uppmärksammar, informerar och lär ut betydelsen av VMA, på ett sätt så att även en femteklassare blir intresserad.

CASE:

Gerdmans Inredningar

Mecs uppdrag var att ta fram en ny varumärkesstrategi och kommunikationsplattform för Gerdmans Inredningar. Syftet var att tydliggöra och förstärka Gerdmans som varumärke samt att gå från att vara ett postorderföretag till en stark aktör på en digital marknad.